perjantai 31. tammikuuta 2014

DIY melkein kuin The Dots

Ehkä yksi kauneimmista naulakoista ikinä on Muuton The Dots ripustin.


Olen ihaillut niitä pitkään, mutta minusta ne on aika kalliita jos haluaa sellaisen ryppään niitä. Finnish Design Shopissa tuo yllä oleva setti maksaa 99,50. Kysyin mieheltäni osaisiko se tehdä mulle sellaisia. Kiltisti se vastasi että joo. Hetken kuluttua se tuli sanomaan, että tarttis sorvin. Tähän hätään sorvia ei ollut. Piti siis jatkaa ajatuksen työstämistä. Saunassa se ajatus sitten tuli. Entä jos käytettäisiin oven nuppeja. Suurin olisi saman kokoinen kuin saunan oven nuppi ja pienin sitten sellainen kaapin oven nuppi. Läheisestä RobinHoodista löytyi vielä yksi koko noiden väliltä. Mieheni hieman muotoili nuppeja ja lopuksi minä maalasin ne mustalla huonekalu maalilla. Niistä tuli melkein kuin The Dots naulakoita.





4 kommenttia:

  1. Moikka! Meil on tismalleen samanlainen pikkuproggis menossa, eli "feikkidotsit". Miten onnistui ovennuppien kiinnitys seinään? Kestääkö nämä hyvin takkien, laukkujen jne painoa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti käydä isännältä kysymässä miten ne oikein laitettiin kiinni. Mun osuus kun oli lähinnä maalata nupit ja kertoa mihin ne kiinnitettiin :) Kiinnitykseen käytettiin pitkiä ruuveja, joista oli ne päät katkastu. Toinen pää ruuvattiin nuppiin ja toinen pää seinään. Meillä noissa nupeissa roikkuu takkeja ja laukkuja ja hyvin ovat pysyneet seinässä.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos! Olen itsekin tyytväinen tähän prokkikseen.

      Poista